11 oktober 2012

Phenoxymethylpenicillinkalium.... Åh de mandler tør jeg få dem fjernet???



"Kan du tåle penicillin?" spurgte lægen der så på mig i mandags "JA det kan jeg", og sørme om ikke hun spurgte om jeg nu var sikker.
Suk... -jeg har haft halsbetændelse et utal af gange, jeg ved at jeg kan tåle det.
men er bange for at den dosis de giver mig ikke er stærk nok?!
Sidste gang hjalp kuren ikke, måtte på den igen kort tid efter og fik noget der slog hårdere.

ØV hvor jeg hader at have halsbetændelse!!!! Og jeg synes altså ikke at jeg kan mærke den store forskel efter nu at have slugt de her piller siden mandag!
Overvejer seriøst at få fjernet mandlerne, men jeg tør ikke, er bange for det indgreb.
Har du i en voksen alder prøvet det????
Ingen slibrige detaljer tak, blot appetitlig info om hvordan det lige er...

Er måske klar til at tage springet, ja ville sgu hellere hoppe fra en 5 meter, og det siger meget for den kylling jeg er i forhold til højder!

I morgen er det ferie, og for mig er feriefredag lig med rødvin og hygge, men ak det bliver der nok ikke meget af... Og jeg gider ikke nikke nej ligge syg i ferien!!!

7 kommentarer:

  1. At få fjernet mandlerne, er lige som at have en meget voldsom halsbetændelse.
    Det går over i løbet af et par dage, og de første dage må/skal du spise kolde ting, gerne is....

    Jeg vil sige at det ikke er så slemt, hvis alternativet er at have ondt i halsen meget tit.

    Har selv fået fjerne mine, og min datter fik dem fjernet da hun var 15, og det er også den oplevelse hun har.

    Spring ud i det.... er mit råd.
    Mvh. Dianna

    SvarSlet
  2. Go, go, go. Min datter led af ustandselige halsbetændelser, og det var jo ikke bare træls, men hun havde det, men tog også kræfterne bagefter. Hun fik fjernet sine mandler, da hun var 18, og har ikke været syg siden. Ja, det var ubehageligt en uges tid (især de første dage), men det er jo også ubehageligt at have halsbetændelse.....
    God bedring. Jeg ønsker dig en sygdomsfri efteårsferie.

    SvarSlet
  3. Nej, har ikke prøvet det. Men.....burde du ikke springe ud i det ? Penicilin er jo ikke godt at spise i en uendelighed...
    (Forstår dog godt din nervøsitet. men jeg overlevede min første og eneste operation:) )

    SvarSlet
  4. ....og det kommer fra en sej kvinde, der har FØDT 2 børn!!! (Undskyld hvis jeg er forkert på den - kender dig jo kun fra bloggen!)- dette er jo et MIKRO indgreb i forhold til! Jeg har ikke selv prøvet netop det, men jeg har en DEL erfaringer med indlæggelser og operationer og hver gang har det vist sig at bekymringen inden, har føltes dobbelt så slemt, som det i virkeligheden var! Men det er jo selvfølgelig altid let nok at sige på den anden side af det... Tænk hvor rart det ville være at slippe for alle de halsbetændelser!GO FOR IT!

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg vil meget hellere føde et barn (tror jeg) end at skulle opereres! Er der ikke noget med at man kommer i fuld narkose ved sådan et indgreb? Det er det jeg er nervøs ved. Kan ikke lide tanken om at de kan skære i mig mens jeg ikke er ved bevidsthed!

      Slet
    2. Hi hi - jeg vil til enhver tid foretrække fuld narkose, for så har man netop ingen som helst idé om, hvad de laver og vågner op i total uvidenhed, og føler, man lige har lagt sig på briksen! Vil du så ikke lige føde et par stykker for mig, så tager jeg din operation! - fantastisk bytte! hi hi - nej seriøst, kan godt forstå at tankerne omkring det kan fylde helt vildt men det er virkelig ikke spor slemt i forholdt til, hvad man forestiller sig...(og det kommer endda fra en med total nåleskræk!)

      Slet