11 juli 2012

Cute maybe, but not ugly!


Navnet Ugly Doll bryder jeg mig IKKE om, jeg synes det er sjovt at lave fantasifulde, mærkelige eller sjove dukker, men forstår ikke rigtigt det der med grimme dukker.
Ja nu er der måske nogen der tænker at min dukker er grim, men den er tænkt som sød, sjov, fræk eller andet, men ikke grim!

Da jeg i morges sad og skrev noter til min håndarbejds undervisning til næste skoleår, beskrev jeg en Ugly Doll. Dernæst tænkte jeg at jeg da skal sy en op som et eksempel eleverne kan lade sig inspirere af. Det er noget nemmere at se for sig ellers kan det altså godt blive temmelig abstrakt eller svært at forstå for eleverne. Det er bare pænt tidskrævende at sy diverse eksempler op, men i år har jeg valgt at gøre det i håb om at det bliver både sjovere og nemmere for både mine elever og mig...

Men da jeg så skulle tegne og klippe min egen Ugly Doll, kunne jeg mærke at jeg bestemt ikke havde lyst til at lave en grim dukke, så jeg tegnede noget sødt, fjollet, underligt i stedet for. Tænkte at mine dukker skal hedde cute & funny dolls, men kunne egentlig godt tænke mig at det er et mere favnende ord, altså et der dækker over flere ord, forstår du? Og faktisk gør det mig ikke noget hvis det er et dansk ord, men vigtigst er det at finde et godt navn for de hersens bamse eller dukker eller hvad man end vil kalde dem...

Har du et godt navn?


(har netop googlet Ugly Dolls og set billeder, de er ikke så grimme som jeg huskede dem, så det er blot navnet jeg stritter imod overfor...)

2 kommentarer:

  1. Doodle-dools? Hm...nej den går vist ikke - det er åbenbart det engelske ord for påklædningsdukker - det anede jeg ikke... kiggede blot på dine "doodlerier" som blev til en dukke...Hvad med doodle-dimse-dukker?! Hmm... den bliver måske for sød til knægtene ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak for svar! Tænker videre og er glad for ordet doodle!

      Slet