01 januar 2012

Dag 0

Glem alt om at starte det sunde og fornuftige liv i dag, dagen derpå!
Der er med garanti mange af jer som har sat jer mål, håb og drømme for, nu da vi er gået ind i det nye år.
2012 er i gang, et nyt år, en ny start og det er derfor oplagt at lægge vanerne om.
Selv har jeg, traditionen tro, skrevet mine egne personlige mål, håb og drømme for 2012 ned i sidste års kalender. Der står de godt. Indimellem hiver jeg kalenderen frem og faktisk kan jeg glæde mig selv med at jeg (uden hele tiden at skulle minde mig om det) husker at have det med i min hverdag!

Dagen i dag, årets allerførste dag, en helt særlig dag, nemlig den FØRSTE januar, tæller IKKE med i mit regnskab, min kalender. Dagen hedder dag 0! Denne dag er helt alene. Det betyder at alle forsætterne først behøver at træde i kraft fra i morgen. Selvom jeg ikke drikker og fester til den lyse morgen, så er det en dag præget af træthed og ofte mere smør på brødet, forstået på den måde, at jeg i dag godt kan finde på at indtage diverse usundheder og ikke lave en dyt!
Det der med at skulle spise sundt, være mere omsorgsfuld for andre og én selv, dyrke en hulsens masse motion m.m. starter IKKE første januar her i huset!
Det er lidt ligesom dem der siger at man aldrig skal starte en slankekur på en mandag, som man ellers har tendens til at sige "på mandag holder jeg op med dit og dat eller begynder på det ene eller andet".

Så hermed bringer jeg denne nyhed videre til jer derude. Hav det ikke skidt med at du i dag glemmer alt om gode nye vaner! Vælg hellere paraplyen, den varme sweater, tag familien eller dig selv i hånden, gå til bluckbuster og lej de film i aldrig har fået set, hop under tæppet i sofaen og NYD. Eller gør som mig, slap heeeelt af i dag & lav ikke en fis.

I skrivende stund sidder jeg i en helt stille lejlighed, godt plantet i sofaen, tændte stearinlys & med computeren i skødet. Udenfor regner det, og der er en stille trafik. Klokken var 3 førend børnene kom i seng, så dem hører jeg nok ikke noget fra lige med det samme.
Jeg nyder en stille stund for mig selv, og er klar til et nyt år.
Jeg ELSKER morgener, især hvis jeg lige får en time eller to inden børn og mand står op.

Godt nytår til jer derude. Nyd den første dag i året.
Hvordan mon din skal tilbringes?

Nu vil jeg lave en kop dejlig Pukka te, og hive den gode bog frem.

2 kommentarer:

  1. Helt enig Gaia. Idag skal være en lyst-dag. Vi skal flyde på sofaen, glo på TV, læse lidt og spise tømmermændsmad - selvom vi heldigvis ikke har tømmermænd. Gik nemlig lidt døde dér efter midnat. Har vist fået nok af god mad og rødvin. Nu glæder jeg mig til det nye år. Håber det bringer gode ting til os.
    Knus og godt nytår....
    Kate

    SvarSlet
  2. 15 unge gymnasieelever har festet (læs:hærget) mit hjem i går. De har garanteret haft det sjovt. Og tro det eller ej, - jeg går og hygger mig, nu på 4. time....., - med at rydde op og få det til at ligne et hjem. Hvis jeg ventede til de stod op, ville de gøre det selv, men jeg skal se nytårskoncert i min stue kl 12:15. Og det kan ikke helt lade sig gøre endnu, men det kommer!

    Nytårsmorgen er så dejlig til ro og refleksion.

    SvarSlet