09 december 2011

Min egen lille fest


Alene hjemme indtil manden kommer hjem engang i nat fra den årlige julefrokost på DR. Børn hos deres moster på Langeland. Og jeg, ja jeg er hjemme i varmen, i ly for regn og storm!
I skrivende stund bliver der festet og sikkert danset og drukket en masse på mit arbejde, der er nemlig julefrokost i aften. Da jeg har ligget syg de sidste dage og bare slet ikke er i festhumør, valgte jeg sofaen, dvd´en og strikketøjet. Halsen har det bedre nu, og tørsten meldte sig, mon der gemte sig noget juice i køleren? Næh, men så faldt mit blik på den lille flaske som har stået der siden sidste års julefrokost på arbejdet. Det var mandelgaven, som jeg fik! Det tog ikke mange sekunder, så var flasken på bordet og et glas fundet frem. HURRA for skruelåg (jeg er nemlig bange for champagnepropper og aner ikke hvordan sådan en prop lirkes ud af flaskehalsen)...
Sådan en sjat brusehalløj kan vel næppe skade?!
Skål og god weekend!

4 kommentarer:

  1. Det ser hyggeligt ud, - og det kan bestemt kun gavne. God bedring.
    Og glæd dig over, at du nu kan stå op uden tømmermænd i dag....

    SvarSlet
  2. Du kan lige tro jeg sætter pris på at jeg ikke har tømmermænd i dag! Klokken er kun halv 9 og jeg har allerede løbet 5 km. spist morgenmad, sendt min mor en mail og hygget...
    Børnene er her jo ikke, så der er totalt ro!

    SvarSlet
  3. Hold fast, det lyder hyggeligt!

    SvarSlet
  4. Man kan sagtens holde sin egen lille fest, når det byder sig. :-)

    SvarSlet