25 oktober 2011

Læse, læse, læse, læse...

"Det var en mindeværdig dag for mig, for den afstedkom store forandringer i mig. Men sådan er det i ethvert liv. Tænk bare, hvis én bestemt dag blev taget ud af det, hvor anderledes dets forløb så ville være blevet. Hold inde, du som læser dette, og tænk et øjeblik på den lange kæde af jern eller guld, af torne eller blomster, som aldrig ville have bundet dig, hvis ikke dens første led var blevet dannet en mindeværdig dag."

Charles Dickens, Store forventninger

Oventående citat er fra bogen jeg læser. Jeg havde for travlt med at komme i gang med bogen at jeg ikke holdt inden det øjeblik... Men prøv det!

At læse er ikke noget som jeg har gjort så meget. Jo måske som barn og lidt som ung. Men jeg kan nok huske de fleste bøger som jeg har læst, da det ikke er mange. Men jeg kan rigtig godt lide det! Det har jeg ihvertfald fundet ud af her på det sidste...

Det fascinerer mig hvordan sider fyldt med ord og sætninger, forfattet af en anden, kan rive mig sådan med. Det fascinerer mig hvordan jeg kan blive SÅ opslugt, og så tiltrukket af en bog, så jeg flere gange om dagen glæder mig til jeg kan hive den frem og komme lidt videre i den!
Jeg nyder at hoppe helt væk fra hverdagen, at flyve ind i min bog, og bare følge med i andres liv og gøren.

For tiden er det "Samme dag næste år" af David Nicholls der optager mig. Bogen bag Lone Scherfigs fil, så netop nu går i biografen. Efter Niceville som jeg sidst læste, havde jeg i den grad abstinenser, en form for abstinenser jeg ikke troede jeg ville blive ramt af. Men jeg vidste ikke hvad jeg skulle kaste mig over. I Arnold Busck, så jeg en bog til 39,95. kr. Forsiden virkede bekendt, og titlen sagde mig noget, den røg i indkøbskurven, og på vej hjem i bussen gik jeg igang, kunne ikke vente. 

Dog skulle jeg nå halvt inde i bogen før jeg"forstod" overskriften! Havde da bemærket at kapitlerne havde dato og år i overskriften, men jeg kiggede egentlig blot på den lille tekst, og årstallet. Men se bare her:



Læse, læse, læse, læse... Jeg læser på livet løs, delvist fordi den bare er god, men også fordi jeg håber at nå sidste side inden filmen blivet taget af plakaten! 
-skal også ha set Norwegian wood (bogen ER læst) og GLÆDER mig til Niceville!!!


Bogen er nem at læse, jeg anbefaler den hermed!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar