25 juli 2011

Jeg strikker op!

Ferien bliver også brugt på at rydde op og rydde ud. Alle sytingene er blevet ordnet og i går fik kurven med garn en grundig gennemgang. En del garnknuder blev smidt ud, og resten af nøglerne rullet pænt op. Egentlig undrer det mig at jeg har så meget garn liggende (ja for mig er det meget) da jeg ikke er den bedste strikker og slet ikke kan hækle! Ikke for at tale om mængden af rundpinde! Måler jeg efter er jeg sikker på at der er flere af samme tykkelse. Jeg er den type der kan finde på at købe en ny når jeg står i garnforretningen. Da jeg slet slet ikke kan huske hvilke jeg har liggende derhjemme, og det der med at komme hjem med garn til et nyt halstørklæde og IKKE have strikkepinde i rigtig tykkelse det går jo ikke, for så skal jeg hele vejen tilbage...

Nu strikker jeg garnet op. Starter fra en ende af og strikker til der ikke er mere garn. For 100 år siden strikkede jeg mig et farverigt halstørklæde, og her i weekenden fik jeg hæftet ender, endelig!
-Jeg er totalt glad for det, og ærgrer mig over ikke at have haft det i forårets lune måneder, men så kan det pynte her i det kolde efterårsagtige vejr...
Resten af det tynde bomulds garn skal bruges til et magen til, farverne bliver dem der nu er, der skal ikke købes nyt garn! Halstørklædet bliver nok til et af pigebørnene, måske en niece, vi får se...



2 kommentarer:

  1. Det er dejligt at få garnresterne brugt. Jeg hækler karklude af mine bomuldsrester. Af en eller anden grund bliver der ved at være rester at hækle af :)

    SvarSlet