20 juni 2011

Skuffelse

I lørdags holdt Max fødselsdag for drengene fra klassen, og Rose havde fået lov at invitere en veninde hun kunne hygge sig med. Mens Anders og jeg var i køkkenet for at lave pizza og chokoladekage tullede Rose rundt og forberedte en skattejagt som hende og veninden skulle ud på, når Max og drengene skulle spille fodbold og drengefimse.
Rose er meget gennemført med hendes små klippe-klistre sager hun går og laver og der bliver produceret en masse spændende ting. Jeg hørte godt hun havde gang i noget men fik aldrig set hvad hun helt præcist lavede.
Klokken slog 12 hvor gæsterne var inviteret til, drengene begyndte at ankomme, og Rose spurgte til hendes gæst (det havde hun gjort i et par timer inden da) og hver gang dørtelefonen ringede håbede hun.
Men ingen pige kom... Til sidst ringede vi, måske de havde misforstået tidspunktet. Men ak, faren anede ikke noget om tøsernes aftale, vi forældre havde vist ikke været helt så tjekket hvad den legeaftale angik... Så da Rose fandt ud af at veninden ikke kom, blev hun så skuffet og rigtig ked af det. Hun havde endvidere dækket fint bord til de to inde i stuen og jeg havde pyntet 2 muffins specielt til dem.
ØV!!!
Humøret fandt hun heldigvis igen og hyggede sig, men var stadig skuffet!
Da alle de mange drenge var taget hjem og der faldt ro over hytten, så jeg hvad det var Rose havde lavet.
AV et stik i mit hjerte, åha den lille pige hun har da virkelig gjort sig umage og arrangeret til hende og veninden, og så blev det ikke til noget. Hendes 3 poster hænger der endnu, jeg har ikke set post nummer 4, men som jeg forstår ud fra det der står bag på posterne skulle der være en på hendes cykel også...?!

Hun skal lige have et ekstra knus når jeg ser hende senere i dag. Og så må jeg vist snart få lavet en ny aftale med hende veninden...

SKATTEKORTET

POST 1


POST 2


POST 3


4 kommentarer:

  1. ej hvor er det vare ærgerligt... Kan godt forstå at hun var skuffet.. hun må lige forkæles lidt ekstra..
    Kh Micha

    SvarSlet
  2. Nej hvor rørende og rigtig sødt. Heldigvis hyggede hun sig gevaldigt, da hun planlagde den lille skattejagt, og det kan man heldigvis ikke tage fra hende. Godt du er sådan en opmærksom forælder:-)

    SvarSlet
  3. Jeg elsker post nr. 2: "...og gå på WC". Hihi. Jeg håber, de kommer på skattejagt sammen de to tøser :-)

    SvarSlet
  4. Ja den er sød! Hun må gerne lave en skattejagt til min fødselsdag!

    SvarSlet