15 juni 2011

Blå

Nyhavn dannede i pinsen rammen om et rigtig fint arrangement, der var træskibstræf og havnen var fuld af flotte flotte sejlskibe! Min onkel var sejlet hertil fra Ærø.
Min mor, børnene og jeg drog afsted gennem solfyldte København for at nyde synet af skibene, spise is og hilse på onkel Søren.
Det var bare så fint og flot i Nyhavn, så mange smukke skibe, skøn stemning med musik og en rigtig god stemning. Så kom man lige til havnefest i Nyhavn...
Sørens skib lå sådan så man skulle gå over 4 skibe for at komme ombor, en udfordring børnene klarede i noget mere elegant stil end deres mor!!!
Alle de fine skibe skulle ud og sejle som en slags parade på samme tid, og vi fik lov at komme med.
Juhuuuu for et fantastisk dag og eftermiddag på vandet. Søren slukkede motoren og satte alle 4 sejl, vi sejlede derudaf, fik serveret lækker frokost ombord og havde bare nogle DEJLIGE timer.
Børnene var glade og synes bare det var fedt!
PÅ havnen var der diverse boder, bl.a. de rullende biologer! Her fik børnene og jeg det bedste oplæg om krabber og hummerre, vi lærte at se forskel på en han og en hun krabbe og jeg, ja jeg lærte meget om de små dyr!!!
Når jeg tænker tilbage på den lørdag bliver jeg helt glad og varm inden i..... Hop med ombord og se flotte billeder fra turen...

Da vi sejlede hjem mod Nyhavn igen, kom vi forbi skuespilhuset, her skød min onkel en kanon af, mon ikke der var nogen som fik deres latte galt i halsen??? For den var sørme høj den lille kanon...
Se lige spejlbilledet af sejlene...

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt ud. Jeg var i Kbh. forrige weekend, og var både i Nyhavn og Skuespilhuset. Der lå nogen flotte træskibe ved kajen. Et herligt skue.

    SvarSlet
  2. Ship O'høj, hvor ser det hyggeligt ud!!

    SvarSlet