20 maj 2011

Lad os alle bede

Traditionen tro, serveres der herhjemme hveder i forbindelse med St. bededag.
Til morgenmad var der lune hveder på bordet, serveret i min mormors røde brødkurv og en blå serviet fra min barndom...
Vi er ikke troende herhjemme, men jeg kom alligevel frem med ordene "lad os alle bede" da vi satte os om bordet. Max protesterede, han skulle ihvertfald ikke bede! Men jeg mener godt man kan bede (håbe og ønske) selvom man ikke er troende. Måske man kunne sende en bøn afsted om at man en dag kom til at spille på et fedt stadion. Vupti så sad der to meget stille børn med kukkede øjne og ønskede sig noget. Hvad Max ønskede ved jeg ikke, men jeg gætter på det har noget med fodbold at gøre.
Rose derimod fortalte glad at hun ønskede momme (min mormor) tilbage.
Selv røber jeg ikke til nogen hvad min bøn gik ud på!!!

Hvederne smagte dejligt, ikke hjemmebagte, det fandt jeg ikke tid og overskud til, men Schulstad gør det ganske fint.
Nu er klokken halv 10. Max er i boldburet i gården, Rose på vej ud at lege i solen, Anders ved computeren, jeg i ført træningstøj og så småt på vej afsted til SATS.
Dejligt med en miniferie, dem kan vi godt lide herhjemme...

Glædelig St. bededagsferie til jer alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar