10 marts 2011

Kunsten er...

Kunsten er... For mig er kunsten at nå det jeg vil på en ordentlig måde, så jeg kan gå i seng om aftenen, stå op om morgenen, slutte en undervisningslektion, et møde, et kreativt projekt, en snak med mit barn eller kæreste med en rolig og tilfreds fornemmelse i kroppen.
Det jeg snakker om er svært!
Kunsten er for mig at få det hele til at gå op, dele sol og vind lige, kysse nok på min kæreste, snakke og hygge med mine børn, lytte til mine elever, dyrke motion, passe mig selv og finde tid til mine kreative sysler.
Livet er sjovt, svært, udfordrende, umuligt, fantastisk, lærerigt, fedt, slemt, tarveligt, farligt, spændende og dejligt. Det er hårdt arbejde, ja det synes jeg ihvertfald.
Jeg ved at jeg ikke er den eneste der synes det er svært at nå det hele. Jeg vil ikke nå det hele, men nå det jeg når på en god måde, men det er svært...

Jeg laver aftaler med mig selv, jeg ser tilbage på om jeg har overholdt mine aftale med mig selv. Jeg bliver glad når det lykkedes, men accepterer når det ikke gør!

Kunsten er...
Hvad er kunsten for dig?


1 kommentar:

  1. hej Gaia

    du fortæller det så godt at det jo ikke er nødvendigt at sige mere :) ..

    livet er en kunst ...en balancegang.... kunsten er selv at være tilfreds med livet -med det man får gjort og ikke gjort - og at dem omkring dig er glade og tilfredse :)
    kh♥

    SvarSlet