13 marts 2011

De sidste brikker...

For 7 år siden på samme tidspunkt som jeg skriver dette, sad jeg og lagde et sjovt og svært puslespil (jeg er ellevild med at lægge puslespil). Anders og Max lå sødt og sov, jeg var højgravid (14 dage før termin) og kan huske at jeg gerne ville være helt færdigt med puslespillet, jeg manglede ikke særlig meget.
Mens jeg sad der på de sene timer og råhyggede kom fornuften op i mig. Jeg tænkte at måske det var smart at gå i seng, for hvis nu det ville gå sådan at jeg skulle føde inden for kort tid, var det jo meget smart at være nogenlunde udhvilet.
Jeg lod puslespil være puslespil, og gik i seng. Næste morgen klagede jeg over ondt i ryggen og skyldte skylden på madrassen, som i øvrigt aldrig havde generet mig! Anders tænkte sit og havde sine "bange anelser"... Rigtig nok, op af formiddagen var jeg ikke i tvivl, lille Rose var på vej. Min jordemoder, som jeg også kendte privat og som jeg skulle føde med var på arbejde, og hun valgte at blive indtil jeg havde født også selvom hendes vagt ville slutte før, det beroligede mig!
Min dejlige veninde Line og hendes mand Sebastian kom og hentede Max, og tog ham med på tur i Sebastians racerbil, de var på loppemarked og havde en rigtig god dag.
Anders og jeg hoppede i taxaen og de mindste bump i vejen var ulidelige!!!

Kl. 13:33 kom hende her til verden


Puslespillet kom til at ligge under sofaen i pænt langt tid, men de sidste brikker blev da lagt!
Rose er en dejlig pige der nu meget snart fylder 7 år, hurra hurra. Hun ligger nu og sover sødt, med maven fuld af kager og drømmer måske om den dejlige dag hun har haft i dag med fødselsdagsgæster og endnu en dejlig dag der venter hende.

Bordet er dækket, gaverne pakket ind og juicen lagt på køl...


I morgen holder jeg fødselsdagsfri. Max bliver også hjemme fra skole. Rose har bestemt programmet.
Pandekager til morgenmad, en tur i Zoo og risengrød til aftensmad.
I pakkerne gemmer der sig smarte rulleskøjter og legetøj...

Rose glæder sig naturligvis meget til i morgen!!! Det gør jeg ihvertfald også!
Nu vil den trætte mor gå i seng, også med maven fuld af kage....

Godnat og HURRA!

4 kommentarer:

  1. Tillykke med den dejlige Rose :-)

    SvarSlet
  2. Du er så god til at fortælle, Gaia. Tillykke med din lille - store pige:-)

    SvarSlet
  3. Tillykke til Rose, husker dagen hun kom til verden som var det igår. Ud over et godt loppemarked, forsøgte vi også at imponere Max med pomfritter i Rødover centeret......det var han da vist ikke vandt til, men hvad vidste vi om små børn og sund mad - den gang!

    SvarSlet
  4. Tillykke med Rose. Det er sjovt, som vi kan få en fornemmelse af, at få noget søvn, at kroppen er på vej til at gå i fødsel uden at vi er bevidste om det. Naturen og instinkterne er stærke.
    Klem og god mandag

    SvarSlet