07 december 2010

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Det der med at kunne sove altid som Pyrus kan har ikke rigtig  været kendetegnende for mig! Til gengæld bor jeg sammen med en mand som sover så tungt at der kan falde en bombe uden at han vågner, og han falder ofte meget nemt i søvn.
Jeg er en natteravn, og kommer tit alt alt for sent i seng, hvilket går ud over næste dag!
I gode perioder går jeg ikke senere i seng end kl.11 hvilket er tidligt for mig!!! Og i rigtig meget gode perioder tager jeg én dag om ugen hvor jeg går i seng samtidig med børnene, så putter jeg mig ind under Roses dyne og falder i søvn der. Aften har jeg så ikke meget af, men jeg lover jer for at dagen efter er jeg bare frisk og det er herligt.

Med tiden omlægger vi vores vaner, vores behov ændres, vi får andre interesser og prioriteter. Nogle af os har i en kortere eller længere periode prøvet at få vores søvn afbrudt op til flere gange hver nat, af små vrælende babyer... Vi der har prøvet dette frostår at det kan anvendes som tortur, det med at tage folks søvn fra dem. Jeg har dog stadig fået alt for lidt søvn, er ikke gået det tidligere i seng fordi jeg vidste at nu bliver jeg nok vækket, så fornuftig er jeg desværre ikke, er du?

Vi kan ikke sove på forskud, men vi kan sove meget hvis vi er trætte. Måske har jeg opbygget et kæmpe lager af søvntimer der skal indløses nu, for jeg er TRÆT. Og jeg har MEGET lyst til at sove, pludselig er det at gå i seng, putte mig under min dyne kommet i høj kurs, men hvad er der lige sket...? Bare tanken om min dyne kan få mig til at ville i seng meget tidligt på aftenen, jeg arbejder imod lysten, for der er jo liiiige nogle ting der skal laves inden jeg kan gå i seng.

Her til aften da jeg så Pyrus sammen med børnene og ham sovetrynen Pyrus hoppede i seng, selvom han vist nærmest lige var stået op, kom jeg til at tænke på mig selv!!!
Jeg glæder mig til om lidt at børste tænder, hoppe i nattøjet og putte mig ind under dynerne, også selv om de er kolde (jeg sover under to dyner for tiden), men jeg når som regel at falde i søvn inden dynerne bliver varmet op...

Og hvorfor så et indlæg om dette?
Jo fordi jeg synes det er interessant hvordan jeg har ændret mig, og hvor hyggeligt og dejligt jeg synes det er at jeg nu glæder mig til at komme i seng på en anden måde end jeg plejer.
Måske du undrer dig over dette indlæg? Måske du forstår det og kender noget lignende fra dit dig selv?

Vores seng hvor jeg bare sover godt for tiden! Billedet her får mig til at drømme om måneder hvor solen står ind af vinduerne...

Godnat og sov godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar