27 december 2010

17000 små kryds !!!

Da jeg i går fandt mig selv siddende i sofaen med min far og Max foran en gammel film, som egentlig var ganske underholdende og bare synes der var rart at sidde, kom jeg på at jeg da ike havde haft broderikassen fremme længe! Frem kom den og jeg besluttede mig for at starte forfra på et større projekt, som jeg gik igang med for 100 år siden. Dengang talte jeg forkert, måtte sprætte op (hvilket er helt vildt besværligt i korsstingsbroderi!!!), kom til at klippe i stoffet og blev så sur at jeg lagde det fra mig med det samme. Måske man godt kan brodere videre og at stoffet ikke trævler op, men jeg tager ikke chancen. Så jeg startede i går forfra, talte op så hele motivet kan være der. Først efter jeg var kommet godt igang, regnede jeg mig frem til hvor mange krydser jeg i alt skulle lave, fandme mange... 17000 små kryds !!! Kan det virkelig passe...?!

Glæden ved at sidde der igen og se motivet tage form, og sætte et kryds af gangen fik mig hurtigt til at glemme det kæmpe antal krydser. Hvad det skal bruges til når det er færdigt ved jeg ikke, måske skal det i en ramme, måske pudebetræk...? Har du en god idé?
Nedenfor kan du se hvad jeg nåede på dag 1. Og snart kommer der nye billeder, efterhånden som det går fremad.
Er lige et smut inde ved maskinen, men er ellers igang med at rydde totalt op i mit soveværelse og på mit sybord. Det var et af feieprojekterne, for der TRÆNGER, og jeg trænger til at arbejde derinde, men det kræver lige en kærlig hånd og en støvsuger...

Fortsat god dag til dig!

2 kommentarer:

  1. Hold da op...detaljer detaljer detaljer!!! Også lige en god portion tålmodighed :)

    SvarSlet