31 december 2010

0 dagen ! -0 som i nul !

For et par år siden opfandt jeg begrebet 0 dagen. Jeg er selv meget glad for det og deler det nu med jer, måske andre vil få glæde af at der er en 0 dag...

0 dagen betyder en dag som er uden for regnskab. Det er lidt ligesom den ekstra time eller dag som mange gerne vil snyde ind i kalenderen, dem som ikke synes de har tid nok til hverdag.
i disse dage og i de kommende timer er der MANGE der formulerer nytårsfortsæt, og rigtig rigtig mange påstår garanteret at fra i morgen af skal de holde op med dit og dat eller begynde på det ene eller det andet! Nogen siger at man ikke skal gå i gang med en ny slankekur eller lign på en mandag. Det er dødsdømt på forhånd!  I morgen er det ikke mandag, men dagen minder lidt om, på den måde at det er starten på noget nyt, men meget vildere end en ny uge, nemlig et helt nyt år.
Jeg er VILD VILD VILD med at starte på et nyt år, at vågne op 1.januar, at åbne den nye kalender hvor der ikke er alle mulige ting skrevet ind i endnu, at tage imod et nyt år med mod, åbne arme og en kæmpe portion nysgerrighed. I dag har hele familien fået rent sengetøj på, så vi kan gå i seng i knitrende blødt og velduftende senge...

I "gamle dage" var årets første dag præget af tømmermænd og humøret til at spise sundt eller motionere var bare ikke i top, det har ændret sig en del siden. Men det der ikke har ændret sig er at der er lækre madrester fra dagen før, der er alligevel røget en del alkohol ind, søvn plejer jeg ikke at få nok af, alt dette gør at jeg ikke lige er i humør til revne gulerødder og en frisk løbetur 1.januar.

Det er her 0 dagen kommer ind i billedet !!!
D. 1.januar er en 0 dag, den regner jeg IKKE med i kalenderen, faktisk er det bare en dag mellem nytårsaften og at det nye år rigtigt begynder d.2.januar. Altså er d.1.januar en "gratis" dag, her kan du vomme dig hele dagen, smovse og lalle totalt og det UDEN dårlig samvittighed, og lov mig nu gør det UDEN dårlig samvittighed ellers er det altså IKKE sjovt!!! Og når aftenen så kommer og jeg går i seng, ved jeg at fra næste morgen af starter det nye år for alvor og den nye stil!!!

Måske det kan hjælpe dig til at komme igennem den første dag i året???


Status pt. :
Anders hviler sig i Roses seng, min farmand hænger foran sin computer, Max og Rose og deres fætter spiller Nintendo i sofaen,  min søster, hendes to døtre, hendes mand og hans søster er på hotellet, hviler og klæder om for så snart at komme herhjem.
Menuen er simpel og noget både børn og voksne kan lide: schnitzler med lækre kartofler sauce og ærter, masser af rødvin. Senere frugttærte med cremefraiche eller is, champagne, kransekage, dessertvn og masser af børnekrudt.
Og naturligvis skal vi se 90 års fødselsdag.
NU skal jeg ud og dække et farvestrålende nytårsbord til, ja hold godt fast 5 børn og 6 voksne, såååå stort er vores køkken altså heller ikke, men der er lige akkurat plads...

RIGTIG GODT NYTÅR TIL ALLE JER DER KIGGER FORBI !!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Glædelig 0-dag.
    Nu sad jeg ellers her og var klar til det helt store....., men måske tager jeg bare en 0-dag.

    De bedste ønsker for jeres 2011.

    SvarSlet
  2. Er vild med din 0-dag, den har jeg straks adopteret! :)

    SvarSlet
  3. Hej smukke!
    Først fattede jeg ikke helt, hvad du mente, men nu er jeg med. Kig på min blog - der skriver jeg hvorfor i går også var min nul-dag. Tak for at sætte ord på:)
    Kh Puk

    SvarSlet