25 oktober 2010

Jeg VIL så gerne blive god til at hækle !!!!!

For nu mange år siden var jeg ganske god til at hækle, der kom da små søde blomster ud af det og også en hue. Men nu kan jeg simpelthen ikke finde ud af det, og det irriterer mig grænseløst !!!
Her i blogland og i min venindekreds er der en del der hækler, og der bliver produceret fine fine ting.
da jeg rejste op til min mor i ferien, havde jeg bl.a. sat mig for at nu skulle hun altså hjælpe mig så jeg kunne komme i gang med hækleriet igen. Det gjorde hun da også gerne.
Men for det første så holder jeg helt forkert på hæklenålen, kæmpede en kamp for at holde rigtigt på den, men valgte at koncentrere mig om stangmasker, luftmasker og... Og så tænkte jeg at det med hæklenålen måtte komme bagefter, én ting af gangen tænkte jeg.
Men for fanden det falder mig svært, musetakkerne vil bare ikke blive pæne, se selv billedet nedenfor! Jeg har flere bøger der burde kunne guide og hjælpe mig, men ak...

 Min ikke så pæne hækleprøve...


Mine hæklebøger
 
Øvelse gør mester, og jeg kastede mig derfor ud i et musetakprojekt lige før, og er egentlig tilfreds med resultatet, billeder følger...

Og jeg kæmper bravt videre!!!

3 kommentarer:

  1. bare bliv ved med at kæmpe... Da jeg endelig fangede teknikken så kørte det bare derud af.. har endda designet en del selv nu!!! -jeg lærte mig selv at hækle ved at følge dem på you tube.. godt nok usa måden men så fandt jeg bare oversættelserne på hvad de hed på dansk. men man kan faktisk finde flere gratis fede mønstre på engelsk, synes jeg. ;-) (på youtube skrev jeg bare learn how to crochet, eller bare crochet) held og lukke med din fremtidige hækling.. dser ikke noget bedre tidsfordriv end hækling. ;-)

    SvarSlet
  2. ordsproget "øvelse gør mester" passer virkelig!! Man kan ikke andet end at øve sig, indtil det ønskede resultat er der.
    Det handler om at have den rigtige spænding i garnet....men ja, bare forsæt øvelsen :)
    Glæder mig til at se de nyeste mussetakekr ;)

    kh sarah

    SvarSlet
  3. Godt kæmpet! Jeg skal gerne prøve at hjælpe på søndag:)
    KH Puk

    SvarSlet