11 september 2010

Tomatsuppe

I torsdags lå jeg på sofaen, og havde det rigtig skidt, med ondt i hoved og hals. Jeg havde sådan lyst til noget varmt, gerne stærkt og helst en suppe! Så jeg tvang jeg mig selv ud til komfuret, hvor jeg tilberedte en dejlig, og brand varm suppe, der var super nem at lave. Opskriften er mere eller mindre tyvstjålet fra Kernesund familie, jeg improviserede, huskede nogle af ingredienserne, men har sikkert glemt noget. Men her er hvad jeg gjorde:

Suppe til 2 gode frokostportioner:
Ingredienser: 2 gulerødder, en slikpeber, 2 små løg, et fed hvidløg, en dåse flåede tomater, citronpeber og en lille bitte smule cayennepeber + olie og vand.
1. hak og svits grøntsagerne i 4 tsk olie + krydderier
2. Hæld de flåede tomater i, plus en dåse vand
3. Lad det simre under låg 20-30 min
4. snup stavblenderen og blend det hele
Så er suppen klar til servering. Evt. med en klat youghurt i toppen. Frisk persille er også lækkert i, men det havde jeg ikke i torsdags.

Et kig ned i gryden til grøntsagerne der bliver svitset, det er da nogle rigtig efterårsfarver, var...



Suppen der er klar til at blive spist

Velbekomme

3 kommentarer:

  1. Lækkert ! Og jeg håber den hjalp :-)

    SvarSlet
  2. om den hjalp det ved jeg ikke men det gjorde godt og den smagte rigtig rigtig godt!

    SvarSlet