04 august 2010

August

Som tidligere nævnt i juli indlægget, så er der noget jeg kalder fødselsdagsmåneder. August er min måned, for der har jeg fødselsdag. Min fødselsdag er ret "flot" hvis jeg selv skal sige det, d.8/8 ! Min mor har sgu gjort det meget godt, da min søster er fra d.22/2, lige tal det hele og sørme også vores fødselsår henholdsvis 1970 og 1972.
-Nå det var lige et sidespring...

AUGUST:
Det er måneden hvor den dejlige lange skolesommerferie slutter og børn og os lærere starter igen! Der er noget magisk over når skoleåret starter, nok mest for børnene. Selv husker jeg tydeligt fornemmelsen i maven på vej til skolen første dag efter ferien. Jeg glædede mig altid til at se vennerne og til at starte på et nyt friskt skoleår, med spidsede blyanter og måske en ny skoletaske eller nyt tøj!
På mandag starter skolebørnene ihvertfald her hvor jeg bor. Mine egne børn er spændte og glæder sig. Max skal starte i 3.klasse, og er spændt på at skulle have engelsk og historie som er de nye fag i år. Rose starter i 1.klasse, hvilket er noget særligt. Begge børn har fået nyt tøj til første skoledag, og jeg har i al hemmelighed købt et fint rødt armbåndsur til Rose (billeder følger).
Men inden da skal vi fejre min fødselsdag. Havde planlagt frokost på en restaurant, som jeg længe gerne har villet besøge, men ak, fandt i dag ud af at den ikke eksisterer mere. Så nu skal der tænkes hurtigt... Max var så sød at foreslå at han, Rose og Anders skulle finde på en overrsakelsesplan for dagen, og tænkt det tror jeg at jeg takker ja til, for jeg kan godt lide overraskelser!

Egentlig er der ikke så meget på tapetet for mig og min familie i august. Det vildeste og mest interessante er skolestart, min fødselsdag, og så at jeg planlægger at holde en lille fest for venner og en flok kollegaer. Men det kræver at bryggerset bliver lavet færdigt hvilket sætter lidt af et pres på min kære Anders. Så jeg har ikke skrevet invitationerne endnu, invitationer som Rose så fint har dekoreret.
Vi får se.

Med lidt billeder fra min fødselsdag sidste år som bare var den BEDSTE dag med totalt godt vejr vil jeg slutte af og ønske dig en rigtig god august måned.

Morgenmad og gaver i gården


Rose i sin fine hvide kjole og nydelige fletninger

Max med farmands kasket der leger sej i Kongenshave hvor vi spiste sandwich og slappede af i græsset.

Max og Rose.

Min fødselsdag 2009. Morgenmad i gården, gaver og glade børn. En masse sommerbørn der leger, og senere hoppede vi alle 4 op på cyklerne med næsen mod byen. Kanalrundfart, gåtur gennem byen, sandwich i Kongenshave .... Resten af dagen husker jeg ikke. Men jeg husker tydeligt at det vare en DEJLIG dag med masser af sol!!!

1 kommentar:

  1. Talnørd :-)
    Jeg bliver smittet af din glæde ved August :-)

    SvarSlet