04 juli 2010

juli

Så kom juli. Herhjemme hedder juli Maxs fødselsdagsmåned. Heldigvis har vi 4 fødselsdag hver sin måned så vi har hver især vores egen fødselsdagsmåned!
Max fylder 9 år i denne måned. Han glæder sig selvfølgelig helt vildt og tæller ned. Jeg glæder mig også rigtig meget til at fejre ham. Men jeg grubler og grubler for at finde på den rette gave til ham. Han er en læsehest, og en der egentlig ikke leger med så meget andet end LEGO og det har han så meget af at det er lidt fjollet at give ham mere, det drukner bare. Spil til hans Nintendo synes jeg er for kedeligt, så jeg grubler videre...
Juli måned er jo totalt feriemåned. Børnene og jeg har nu holdt ferie i lidt over en uge, og fortsætter nogle uger endnu, helt frem til d.9.august.
Men fra på fredag har farmanden i huset også ferie. Og det glæder børnene og jeg os meget til!
Hvad byder juli måned på andet end ferie, tjae ikke rigtig noget. Og hvad byder ferien så på?
De skal ryddes op, og her mener jeg seriøs oprydning. Ting der plejer at stå i bryggerset står nu i soveværelset og roder. Anders skal arbejde videre i bryggerset og måske endda få det færdigt. Vi skal fejre Max. Vi skal en tur til Hjørring og sige hej til mig gamle mormor der er kommet på plejehjem. Der står min mors lejlighed og bil til vores rådighed da hun er i USA. Så vi kan kvit og frit (skal dog fylde en benzintank op) bo midt i byen og trille i dytten ud til Vesterhavet. En tur til Skagen er også på tale.
Ja det var faktisk det. Resten af ferien, skal vi bare slappe af, og få Anders ned i det samme meget rolige tempo som børnene og jeg har fundet.
Og så lige en sidste ting. Jeg skal så småt igang med at forberede kommende skoleår. Helt konkret skal jeg lige have flettet en billedkunst årsplan sammen...

Juli er og bliver sommer, fødselsdag for Max og ferie!
God juli til dig der læser med!

1 kommentar:

  1. Jeres Juli lyder ret dejlig !
    Og at komme til Veterhavet :-)

    SvarSlet