31 maj 2010

Farven i kunsten

"Farve fremkalder en psykisk rystelse. Farve skjuler en stadig ukendt, men virkelig magt, som virker på hver eneste del af den menneskelige krop"
Wassily Kandinsky

"Farver matcher på samme måde som de rigtige numre i bingo. For det er ret vanskeligt at afkrydse fem forskellige tal på en bingoplade uden at gøre kombinationen overbevisende. Tværtimod er en hvilken som helst rækkefølge af tal altid rigtig og troværdig, hvis den er korrekt i bingo"
Gerhard Richter


Hvis ikke du allerede har set udstillingen "Farven i kunsten" på Louisiana så synes jeg du skal gøre det. Især hvis du er ligeså glad for farver som mig. Vi besøgte den hele familien i går. Men jeg måtte desværre "løbe" gennem udstillingen da børnene var trætte da vi nåede så langt. Så jeg tænker at jeg forhåbentlig når at besøge udstillingen igen inden d.13/6 hvor den slutter.
De to citater er fra udstillingen, jeg ved ikke helt om jeg forstår dem, vil gerne, og læser dem derfor igen og igen og igen.....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar