27 maj 2010

Ballet, fridag hjemme med Rose, café, Tiger beer, hygge med to dejlige damer og to bestillinger!

Forleden aften da Rose skulle optræde med balletskolen på Det ny teater, var der et par timers ventetid fra pigerne blev afleveret på teatret og til forestillingen startede. I ventetiden tog jeg på café med to dejlige damer, mødrene til Roses to gode balletveninder, én af dem en meget god veninde. Om formiddagen da jeg bagte pølsehorn og senere satte knold i Roses hår var jeg spændt og nervøs på hendes vegne. Og samtidig glædede jeg mig helt vildt til at skulle på café med Bernie og Signild! For det er ikke ofte at jeg kommer på café med veninderne!
Vi satte os godt til rette på Le Le på Vesterbrogade, en spytklat fra teatret. Her stod den på Tiger beer, lækker hvidvin, super lækker mad, og god snak.
Og to bestillinger til quiltede veste kom i hus. Det skal være mig en glæde at sy veste til Anna og Alfa. Det er da så hyggeligt at de snart render rundt i sådan en! Det jeg synes er rigtig spændende, når andre vælger stof, er at jeg bliver fascineret og glad, over at de vover sig ud i andre farve og materiale sammensætninger end jeg selv ville have gjort. Ikke fordi deres valg var helt vildt vovet, men jeg havde ikke selv lige tænkt på at kombinere netop de materialer.

 Nogle af de materialer som damerne kunne vælge imellem.


Hertil aften blev inder og yderstof klippet, nu mangler jeg bare at klippe quiltevlisen, og så er jeg klar til at sy.


Altså den der patchwork dille er der vist for at blive, heldigvis! Jeg har nu valgt mig en god stor kasse, hvori jeg samler lapper der kan bruges til patchwork syning. Der kan med tiden jo samle sig masser af lækre lapper. Her et kig ned i kassen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar