05 april 2010

Tasken er pakket

og madpakken smurt. Rent sengetøj er lagt på, vækkeuret stillet til kl.05:25, tænderne er børstet og jeg er hoppet i nattøjet. Ferien er slut, ja ØV BØV slut er den, det var lige så hyggeligt. Jeg kunne snildt bruge èn til uge, UDEN at komme til at kede mig!
Godt nok er alt det omkring mig klar til i morgen, men det er jeg ikke. Planen for undervisningen i morgen er så klar som den kan være (en post it med 7 emner, blot forslag og idéer til hvad vi kan lave i 2.a i morgen).

 Min nye skoletaske. Det er blot et net, men det er hvad jeg længe har ønsket mig som skoletaske, og nu har jeg syet mig et. Der er kun én lomme indeni, så det skal nok blive noget rod dernede i mørket... 

 Et kig ned i tasken, penalhus, kalender, notesbog, briller, kalender og lidt toiletsager -det vigtigste for en god skoledag for mig. Det er første gang jeg kaster mig ud i at quilte selv, og det er bestemt ikke sidste, selvom det er ret tidskrævende.

Ja sådan kan man også gøre det. Første dag efter en ferie er som regel lidt underlig, både elever og os lærere skal lige vænne os til at være i gang igen. Sådan en dag kan nemt gå op i hat og briller. Og jeg har i den grad holdt FERIE så jeg kan slet ikke huske hvor langt vi er nået i læse og arbejdsbog... Så derfor en lille liste, med nogle sikre vindere...

Hvis mine elever glæder sig lige så meget til at komme i skole i morgen som mine egne to børn, skal det helt sikkert nok blive en god dag. Det bliver surt at høre vækkeuret kime, men godt at komme op på cyklen igen!
Snart midnat, så nu må og skal jeg ikke finde på mere for i dag. Jeg ønsker alle, der som jeg starter på arbejde i morgen efter en dejlig ferie god arbejdlyst.
Godnat

2 kommentarer:

  1. Hvor er den bare blevet fin din taske! Elsker også både at quilte og applikere. Åhh bare man havde mere tid til at forkæle sig sev med kreative sysler!

    SvarSlet
  2. TAK Line
    Jeg savner tid til at nusse med alle mine projekter...
    Jeg nød at have min nye taske med på arbejde i dag!
    Håber snart vi ses!!!

    SvarSlet