20 april 2010

Suppe

I den travle hverdag er det nu rart når man hurtigt kan klare et lækkert og varmt måltid uden at skulle snitte, hakke, stege eller koge inden... For mig er frokosten mit højdepunkt på dagen, og jeg gør et stort nummer ud af at få et lækkert måltid med på arbejde. Den sidste tid er jeg dog faldet lidt af på den, men her til aften har jeg lavet en super lækker suppe, en stor nok portion til 3 gange frokoster. 2 kommer i fryseren og den anden skal med mig på arbejde i morgen. I morgen er en LANG dag da vi holder forældremøde om aftenen, så en suppe der lige kan komme i mikroovnen er bare sagen. jeg deler gerne ud af tips og idéer, prøv gerne selv...

RØD GRØNTSAGSSUPPE
Knap en halv butternutsquash
1 rød peber
5 skalotteløj
lidt ingefær (ca. 1tsk)
3 fed hvidløg
Alt hakkes og svitses i kokosolie
Så kommer der 2 dåser flåede tomater i + en halv hakket rød chili, salt, peber, timian og 3 dl. vand.
Det koger op og småsimrer derefter i ca. 20 min.
Det hele blendes, og vupti der er en lækker suppe på ingen tid!

VELBEKOMME


Serveres evt. med brød. Her pyntet med lækker tyk youghurt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar