15 april 2010

"Kongelig for en dag"

Der er så meget debat om kongehuset. Jeg er for! -og i morgen kører vi totalt royalt tema i 2.a.
Vi skal på tur til København K. Hovedformålet med turen er at vi skal flage og råbe hurra for Margrethe d.2. -Vi har selvfølgelig også sendt fødselsdagsbreve afsted til hendes majestæt!
Og nu da vi alligevel skal til byen, tænker jeg at det er oplagt med en lille byvandring i den del af København som jeg synes er så smuk og majestætisk!
Vi skal se Nyboder, besøger Marmorkirken, Amalienborg, Kongens nytorv, Det kongelige teater og Nyhavn. I den anledning er det jo passende at nævne den kære kong Christian d.4.
Der er nogle små ben der får gået en del i morgen, men vejret er garanteret solrigt, og det er fredag og der er flag på busserne og ja forår i København er bare så berusende...

"Kongelig for en dag", er overskriften på det som mine elever skal skrive om i deres dagbog i morgen tidlig, inden vi tager på byvandring. De skal forestille sig selv som en kongelig, (prins, prinsesse, konge eller dronning) og beskrive dagen som de gerne selv kunne tænke sig den så ud.
Hvad jeg selv ville lave hvis jeg var kongelig for en dag har jeg egentlig ikke tænkt på. Men en prinsesse ville jeg vælge at være! Hvad tænker du???

Diadem eller krone???




Ingen kommentarer:

Send en kommentar