28 marts 2010

Kykelikyyyyyy

Der er altså noget specielt over højtider. For mig er der noget super hyggeligt og gladt over påsken! Jeg forbinder påsken med ferie, forår, smukke blomster der titter frem, hygge med klippe og klister aktiviteter, gækkebreve og lækre chokoladeæg...
Påsken er for mig ren hygge, og meget mere afslappende end julen hvor der er så meget gaveræs og travlhed. Lige nu har vi alle 4 ferie, og vi nyder dagene herhjemme. Børnene og jeg glæder os til snart at drage til Langeland sammen med min far. Vi skal hygge hos søsteren min, og børnene skal lege med deres kusiner og fætter.
Og som sidste år skal jeg igen ud i haven og gemme æg og cokoladekaniner som børnene skal finde. Jeg har købt pap, piberenser, silkepapir m.m. så der skal laves fint pynt til hele huset.
I dag har Rose malet fine æg som nu hænger til tørre rundt omkring i køkkenet.
For mange mange år siden da jeg var barn, og min farmor stadig levede sendte hun en høne som kan lægge sukkeræg. Som med alt det andet hun sendte fra Frankrig fandt jeg også denne høne meget eksotisk. Mens børnene stadig var meget små og vi ikke tillod dem at spise slik, stod den gemt væk, men nu er den atter kommet frem, og jeg hygger mig SÅ meget over at have den stående.
Glædelig påske til alle jer derude...

Hønen fra min farmor. Jeg savner hende!


Pap, piberenser, silkepapir, fjer, øjne til kyllinger og lim


Æg der hænger til tørre i køkkenet


Chokoladegodter til de 5 børn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar