20 januar 2010

"Rødgrød med fløde"


Vi har siden jeg var lille haft meget sjov ud af at få min franske familie til at sige rødgrød med fløde. Tungen kan slet ikke finde sig til rette når onkler, tanter, fætre og kusiner forsøger sig med denne sætning. Med tiden er det nærmest blevet synonym med "hej Gaia dejligt at se dig". 
En råkold dag i oktober på vej til Thorvaldsens museum, passerede børnene og jeg denne blå bjørn, med påskriften "rødgrød med fløde". Hvad bjørnen lavede der, og hvorfor der netop stod dette på dens mave, fandt jeg aldrig ud af. Børnene fandt vist heller ikke ud af hvorfor jeg synes dette var sjovt og hyggeligt, de var bare optaget af en kæmpe bjørn midt på fortovet.

Men selvfølgelig skulle bjørnen fotograferes!
Og hvad blev der lige af rødgrød med fløde, hvorfor er der aldrig nogen der serverer den dessert længere...?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar